top of page
Header_Branding_Koncept.jpg

Branding

Hvad adskiller din virksomhed fra flokken? Hvordan oplever dine kunder dit produkt eller din ydelse i forhold til dine konkurrenters? Før i tiden handlede branding sig i vidt omfang om virksomhedens navn og logo. I dag er branding i lige så høj grad defineret af værdier, adfærd i offentligheden, interaktionen med kunderne m.v.

Når vi i Koncept arbejder med branding, så arbejder vi med den del af din virksomheds identitet, som opleves i bygningen.

Koncept-mulepose-grøn.jpg
Eye.png

Vores udgangspunkt


 

Er altid jeres kunder, medarbejdere og brugere af bygningen. Hvem er de? Hvad kendetegner dem?

Vi vil forstå jeres kunder, forretning og brand for at kunne spore os ind på de konkrete krav til den visuelle kommunikation i bygningen -> hvilken oplevelse vil I give kunderne/medarbejderne, så de får den bedste oplevelse af jeres brand? Vil I skabe tryghed, fremstå innovative, kreative, mere konservative? Har I et lækkert og inspirerende arbejdsmiljø, hvor man som medarbejder har lyst til at opholde sig, og som bidrager til medarbejdertilfredsheden?

Har I en CSR-profil, som der skal tages højde for – f.eks. at bygningen også skal varetage hensyn overfor f.eks. nedsat syn/bevægelighed, flere sprog m.v. Vil I gerne være meget synlige, eller hellere mere diskrete? Det er blot nogle af de elementer, vi vil tage udgangspunkt i.

Lad vores designere inspirere

De fleste virksomheder har ofte et stort fokus på branding via digitale platforme. Har I brugt den samme energi på at brande jeres fysiske lokation? Er der en direkte sammenhæng mellem den digitale og den fysiske branding? Vores erfaring er, at den røde tråd mellem ”platformene” ikke altid er til stede.

Koncept består af erfarne rådgivere, og vi har vores eget designteam, der siden 1982 har arbejdet med visuel kommunikation, og som brænder for at inspirere og styrke virksomheders brand.

Vores kreative team kan inspirere, udfordre og hjælpe med at skabe virksomhedens visuelle identitet (CVI) og få den konkretiseret i en designmanual, hvor det grafiske design er i centrum. Er CVI’et allerede på plads, så kan vi få det til at leve i bygningen.

Lys.png
laptop-lyserød-bg-2.jpg

Samspillet

Mellem de arkitektoniske rammer, design, farver og grafik er vigtig for at skabe det rette indtryk af jeres brand. Det helt rigtige førstehåndsindtryk hjælper den efterfølgende kundeoplevelse så meget bedre på vej.

Vi sørger for, at de fysiske visuelle løsninger i bygningen svarer overens med virksomhedens ønskede visuelle identitet/CVI i forhold til logo, farver, typografi, grafiske elementer og design, samtidig med at vi tænker effektive wayfinding-løsninger ind, da wayfinding er en vigtig del af

den samlede brugeroplevelse.

Alt under samme tag – rådgivning, design og praktik

Vælger I Koncept, så kan I nøjes med at gå ét sted hen – uanset om det er en mindre opgave eller et stort komplekst projekt.

Vores rådgivere har mange års erfaring med at få et brand til at udfolde sig i fysiske løsninger i en bygning, så jeres medarbejdere og kunder får den oplevelse og de rammer, I ønsker.

Vores designafdeling vil typisk være tidligt med i forløbet for at få en god forståelse af jeres ønsker, så vi hurtigt rammer det helt rigtige udtryk for jer.

Vores ”moder” – Dansign – står for al produktion og montage, så med os har du altså en One-Stop-Shop. Det betyder, at I ikke skal bruge kræfter på at koordinere mellem flere leverandører, og det betyder også, at de løsninger, vi vil præsentere jer for, kan lade sig gøre i praksis – og indenfor budget!

Pil.png

Løsningerne

Vi tager i anvendelse kan være alt fra standard- til specialløsninger indenfor f.eks. folie, lysskilte, glasdekorationer, pyloner, væggrafik, print, skiltesystemer, akustikløsninger, solafskærmning, beplantning, lys, farver og grafik. Se inspirationseksempler under Cases.

Heidi-grey.jpg

Har du brug for hjælp til 

dit branding projekt ? 

Kontakt Heidi // Head of Creative

+45 22 44 11 04

hal@dansign.dk

Iphone-med-Koncept---branding-Heidi.png
bottom of page